Resistenza R, induttanza L è capacità C

A resistenza R, l'induttanza L, è a capacità C sò i trè cumpunenti è parametri principali in un circuitu, è tutti i circuiti ùn ponu fà senza questi trè parametri (almenu unu di elli). A ragione per a quale sò cumpunenti è parametri hè perchè R, L, è C rapprisentanu un tipu di cumpunente, cum'è un cumpunente resistivu, è da l'altra parte, rapprisentanu un numeru, cum'è un valore di resistenza.

Ci vole à dì in particulare quì chì ci hè una differenza trà i cumpunenti in un circuitu è i cumpunenti fisichi attuali. I cusì detti cumpunenti in un circuitu sò in realtà solu un mudellu, chì pò rapprisintà una certa caratteristica di i cumpunenti attuali. In poche parole, usemu un simbulu per rapprisintà una certa caratteristica di i cumpunenti attuali di l'equipaggiu, cum'è resistenze, forni elettrici, ecc. E barre di riscaldamentu elettriche è altri cumpunenti ponu esse rapprisintati in circuiti aduprendu cumpunenti resistivi cum'è i so mudelli.

Ma certi dispusitivi ùn ponu esse rapprisintati da un solu cumpunente, cum'è l'avvolgimentu di un mutore, chì hè una bobina. Ovviamente, pò esse rapprisintatu da l'induttanza, ma l'avvolgimentu hà ancu un valore di resistenza, dunque a resistenza deve esse ancu aduprata per rapprisintà stu valore di resistenza. Dunque, quandu si modella un avvolgimentu di mutore in un circuitu, deve esse rapprisintatu da una cumbinazione in serie di induttanza è resistenza.

A resistenza hè a più simplice è a più familiare. Sicondu a lege d'Ohm, a resistenza R = U / I, ciò significa chì a resistenza hè uguale à a tensione divisa per a corrente. Da u puntu di vista di l'unità, hè Ω = V / A, ciò significa chì l'ohm sò uguali à i volt divisi per l'ampere. In un circuitu, a resistenza rapprisenta l'effettu di bloccu nantu à a corrente. Più grande hè a resistenza, più forte hè l'effettu di bloccu nantu à a corrente... In breve, a resistenza ùn hà nunda da dì. Dopu, parleremu di induttanza è capacità.

In fatti, l'induttanza rapprisenta ancu a capacità di almacenamentu d'energia di i cumpunenti d'induttanza, perchè più forte hè u campu magneticu, più grande hè l'energia ch'ellu hà. I campi magnetichi anu energia, perchè in questu modu, i campi magnetichi ponu esercità una forza nantu à i magneti in u campu magneticu è fà travagliu nantu à elli.

Chì ghjè a relazione trà induttanza, capacità è resistenza?

L'induttanza, a capacità stessa ùn anu nunda à chì vede cù a resistenza, e so unità sò cumpletamente diverse, ma sò diverse in i circuiti AC.

In i resistori CC, l'induttanza hè equivalente à un cortu circuitu, mentre chì a capacità hè equivalente à un circuitu apertu (circuitu apertu). Ma in i circuiti CA, sia l'induttanza sia a capacità generanu valori di resistenza diversi cù cambiamenti di frequenza. À questu tempu, u valore di resistenza ùn hè più chjamatu resistenza, ma hè chjamatu reattanza, rapprisintata da a lettera X. U valore di resistenza generatu da l'induttanza hè chjamatu induttanza XL, è u valore di resistenza generatu da a capacità hè chjamatu capacità XC.

A reattanza induttiva è a reattanza capacitiva sò simili à e resistenze, è e so unità sò in ohm. Dunque, rapprisentanu ancu l'effettu di bloccu di l'induttanza è di a capacità nantu à a corrente in un circuitu, ma a resistenza ùn cambia micca cù a frequenza, mentre chì a reattanza induttiva è a reattanza capacitiva cambianu cù a frequenza.


Data di publicazione: 18 di nuvembre di u 2023